Reziliența

⦁ Abilitatea de a face față dificultăților și de a schimba.
⦁ Arta de a conecta sursele noastre interioare de fericire.
⦁ Flexibilitate pentru a se adapta fără probleme la schimbări.
⦁ Răspundeți cu curiozitate la orice se întâmplă în viață.

Reziliența în curriculum-ul secolului 21

Schimbarea modului în care răspundeți la stimulii din exterior; cum îți concentrezi atenția, cum întruchipezi „situații stresante”.
Learning Resilience- elevul decide cum să se adapteze intenționat în loc să aștepte ca circumstanțele din jur să se schimbe (creierul se reconectează). 
Învățare previzibilă sau mentalitate flexibilă

Cum să înveți compasiunea de sine și empatia?

Întrebări care să ne conducă în planificare

”Putem cere profesorului să predea ceea ce nu știu”? (Lonka 2019)
Pot simți compasiune dacă nu am conștiință despre sine?
Cum este Social Emotional Learning SEL (empatie, compasiune) sprijinirea de învățare (crearea de cunoștințe)?SEL și formarea profesorilor

Nu putem cere profesorului să predea cu SEL dacă nu a dezvoltat oportunitate de practică, de formare ca profesor
Formarea profesorilor ar trebui să includă posibilitatea de a practica SEL
(Kirsti Lonka- Șef psihologie de educație Universitatea Helsinki)

Cultura școlară reprezintă organizația bazată pe învățare: profesorii nu sunt doar capital profesional ( ceea ce știu și învață), ci sunt capital social( ceea ce construiesc ca valori) M Fullan (2018)
Predarea multiculturalității
”Cu cât sunt mai înrădăcinată în locația mea, cu atât mă extind mai mult în alte locuri, astfel încât să devin cetățean al lumii ” (Pedagogia inimii- Paulo Freire)Cum să predați inventivitatea?

Măsurarea mentalității de creștere OCDE 2018 se referă la bunăstarea studenților!
⦁ Cultivați imaginea de sine ca elev și gânditor
⦁ Cultivați atitudinea pozitivă față de viață indiferent de ceea ce „oferă” viața
⦁ Abordați creativitatea în mod sistemic (nu este vorba despre rezultat, ci despre parcurgerea acestuia sistemtic- K Lonka)
Predarea inventivității în contexte multiculturale
Predați competența culturală
⦁ Sărbătoriți diversitatea – faceți posibil ca fiecare să se simtă de succes în ceea ce face.
⦁ ” Sunteți speciali așa cum sunteți” – Încurajați învățarea pătrunzătoare, sprijiniți procesul creativ

Cum să predați multiculturalitatea pentru inventivitate?

⦁ Sprijinirea SEL pentru viitoarele competențe de lucru care lucrează în contexte multiculturale, întâlniri „culturale” ( locuri de muncă viitoare … de la omogen la locul de muncă la distanță – a se vedea situația muncii pandemice).
⦁ Facilitarea multiculturalității -” ne-am simțit cu toții o dată în viață în partea greșită a bălții” … migranții care se mută de acasă nu se simt niciodată acasă, nici acasă, nici în străinătate.
⦁ Promovarea identității culturale și a diversității

Trăsături de bunăstare – în spatele educației finlandeze

Ce favorizează învățarea ca performanță?

Nu veți auzi acest cuvânt în școlile finlandeze (performanță), dar este doar un cuvânt, astfel încât să-l putem decoda (dintr-o perspectivă finlandeză), deoarece este atât de prezent în culturile școlilor din întreaga lume!
Care este scopul/viziunea educației tale?
În Finlanda, în mijlocul curriculum-ului găsim exprimarea „cetățeni capabili să ia decizii democratice cu privire la drepturile omului”
Mentalitate infinită
Sau mentalitate flexibilă (învățarea de a învăța este o abilitate de viață)
“Învățarea și educația nu ar trebui să se simtă așa cum suntem în criză de timp, tot timpul; ca și cum școala și învățarea ar fi un câmp de luptă” (idee adaptată după Dr. Pippa Grange ” Fear-less” o carte despre cultura performanței)
Mentalitatea infinită în educație vine din conceptul și aplicarea ideilor

Cum să înveți self leadeship?

⦁ Prin gestionarea vieții de zi cu zi
⦁ Având grijă de un sine și de ceilalți

De ce să predați self-leadership?

Pentru a preda cetățenilor capabili să raționeze și să sprijine procesul de luare a deciziilor care va asigura drepturile omului, democrația, liberul arbitru (libertate)

Învățarea care oferă cunoștințe despre punctele forte și punctele slabe ale cuiva

Învățarea de a performa sub presiune ( din punct de vedere etic și moral nu numai supraviețuirea fizică)

Învățarea de a învăța și de a lucra în echipe folosind multiliteracy pentru a asigura bunăstarea pentru tine și comunitatea pe care o deservești

Diseminare proiect „I KNOW. I CAN. I DO” din cadrul programului Erasmus+, Acțiunea Cheie 1-KA1- Educația adulților, aplicant ASOCIAȚIA CONTAB ETIC EXPERT, prof Lavinia Craioveanu

 

Cum să predați Reziliența?
Etichetat pe:        

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *