In perioada 01.05.2022 – 30.04.2023, Asociatia Culturala Branart a implementat proiectul Erasmus + de mobilitate a adultilor cu numarul de referinta 2021-2-RO01-KA122-ADU-000041682, cu titlul ”Entrepreneurial culture and Digital Media Literacy in 21 century”. Proiectul a avut ca obiective: cresterea capacitatii formatorilor de elaborare a strategiilor si programelor de alfabetizare digitala din cadrul organizatiei in decursul unui an utilizand tehnologiile digitale actuale si dezvoltarea competentelor antreprenoriale si digitale in randul a 4 adulti seniori cu varsta peste 65 de ani.
Erasmus +
Programul Erasmus + are un rol primordial in dobandirea de competente digitale atat pentru formatori cat si pentru profesori si adultii seniori prin programele de formare pe care le ofera prin actiunile KA 1 mobilitati pentru formatori si persoanele resursa implicate in educatia adultilor si mobilitati pentru cadrele didactice prin programul de educatie scolara. Dupa pandemie, providerii de formare au creat numeroase cursuri internationale pentru dezvoltarea competentelor digitale:
Imprimarea 3D și cultura creatorului pentru o lume durabilă, Inteligența artificială pentru educație: explorarea frontierelor TIC, Învățare combinată: conectarea predării de la distanță și față în față, Construiește-ți aplicația, învață-ți elevii cum să-și creeze aplicațiile!, Soluții de management al clasei pentru profesori: noi metodologii, motivare eficientă, cooperare și strategii de evaluare, Codare și robotică cu Arduino etc.
Prin toate aceste programe de formare, beneficiarii programelor Erasmus + sunt capabili sa faca fata diversitatii si sa identifice barierele in calea participarii si invatarii care apar in orice institutie, sa elaboreze prioritati de dezvoltare si planificare a interventiilor pentru a sustine diversitatea, de ex adaptari la curriculum, proiectarea de lectii diferentiate, sa utilizeze practici alternative de invatare, tehnici si instrumente de evaluare asociate pentru a revizui dezvoltarea, sa utilizeze TIC pentru a sprijini cursantii in medii inclusive, sa promoveze colaborarea, sa se familiarizeze cu diferite instrumente si aplicatii, sa creasca increderea in sine in utilizarea inteligentei artificiale pentru a sprijini invatarea.
Concluzii
Ca urmare a participarii la unul din cursurile internationale, ”ICT Outdoor Teaching and Learning” organizat de Europass Teacher Academy, formatorul si specialistul nostru IT care se ocupa de gestionarea site-ului organizatiei lucreaza in prezent la versiunea in limba engleza a acestuia si la versiunea compatibilila cu telefonul mobil.
Educația digitală pe tot parcursul vieții vizează toți actorii implicati in invatarea pe tot parcursul vietii și este indispensabilă într-o lume care se află în plin proces de transformare rapidă.
Autor Ana-Maria Dragoi