În acest articol vă voi vorbi despre comunicare, ca urmare a participării mele la activitatea de formare finanțată prin programul Erasmus + ”Transfroming Learning: Tools for Engaging Adult Groups”, care a avut loc in luna octombrie 2024 in Spania.

Dintre toate abilitățile de viață, comunicarea eficientă este cea mai importantă. Este ceea ce ne permite să înțelegem ceea ce ni se spune și să transmitem informații altor oameni. Un bebeluș care își ascultă cu atenție mama și încearcă să repete sunetele pe care le scoate este un exemplu excelent de cât de esențială este dorința de comunicare.

În cea mai simplă definiție, comunicarea este transferul de informații. Este posibil să fie exprimat vocal (cu vocea), scris (cu cărți, reviste, site-uri web sau e-mailuri), vizual (cu hărți, diagrame sau grafice) sau non-verbal (cu limbajul corpului, gesturile, tonul și înălțimea vocii). În mod obișnuit, este o combinație a mai multor dintre acestea.

Învățarea abilităților de comunicare poate dura toată viața, dacă cineva poate pretinde vreodată că le-a învățat. Cu toate acestea, există o mulțime de lucruri simple pe care le puteți face pentru a vă îmbunătăți abilitățile de comunicare și pentru a vă asigura că puteți transmite și primi informații într-un mod eficient.

Importanța comunicării

Importanța bunelor abilități de comunicare: Dezvoltarea abilităților de comunicare vă poate ajuta în toate aspectele vieții dvs., de la viața profesională la întâlnirile sociale și toate cele dintre ele.
Nu trebuie trecut cu vederea că comunicarea precisă, clară și intenționată este o abilitate esențială de viață. Este posibil să-ți îmbunătățești calitatea vieții îmbunătățind abilitățile de comunicare, iar niciodată nu este prea târziu.

Abilitățile de comunicare sunt necesare pentru a vorbi în mod corespunzător cu o varietate de oameni, menținând în același timp un contact vizual bun, pentru a demonstra un vocabular variat și pentru a vă adapta limba la publicul dvs., pentru a asculta eficient, pentru a vă prezenta ideile în mod corespunzător, pentru a scrie clar și concis și pentru a lucra bine în grup. Majoritatea angajatorilor caută abilități esențiale.

Abilitățile de comunicare devin mai importante pe măsură ce avansezi în cariera ta. Majoritatea liderilor și managerilor are nevoie de capacitatea de a asculta, pune întrebări, vorbi și scrie cu claritate și concizie.
În viața personală, abilitățile bune de comunicare vă pot ajuta să vă înțelegeți mai bine și să vă înțelegeți pe ceilalți.

Comunicarea și relațiile interpersonale

Relațiile personale necesită comunicare, ceea ce este aproape un clișeu. Capacitatea de a asculta este, de asemenea, esențială, deoarece eșecul de a vorbi a fost învinuit pentru ruperea oricărei relații și parteneriate. În relațiile de familie mai largi, comunicarea este esențială, indiferent dacă doriți să discutați despre planurile de vacanță sau să vă asigurați că copiii dvs. adolescenți sunt bine și fericiți.

În plus, abilitățile de comunicare vă vor ajuta să gestionați interacțiunile cu afaceri și organizații.
De-a lungul vieții, probabil că veți interacționa cu o varietate de companii și instituții, cum ar fi magazine, companii, birouri guvernamentale și instituții de învățământ. Abilitățile bune de comunicare vă pot ajuta să vă exprimați punctul de vedere într-un mod calm și clar, precum și să luați în considerare răspunsurile.

 

Ana-Maria Dragoi, formator Asociatia Evolve

Tools for Engaging Adult Groups
Etichetat pe:                    

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *